Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Verkooptraining, verkooptechniek en kennisbank

  • Geplaatst op
  • Door Graham Hulsebos
  • 0
Verkooptraining, verkooptechniek en kennisbank

Lees alles over Verkopen en Verkooptechnieken van Graham Hulsebos Verkooptrainingen

Verkooptraining, verkooptechniek en kennisbank

In deze blog over de verkooptraining en verkooptechniek(en), adviseren wij zoveel mogelijk waar je op kunt letten bij het kiezen van de juiste verkooptraining. Uiteindelijk zal je van iedere training of cursus wat opsteken. Maar je kunt je geld maar 1 keer uitgeven en dan wil je toch resultaat. Onze verkooptrainingen staan allereerst voor resultaat en plezier in verkopen.

“Dit is verreweg de allerbeste verkooptraining die ik heb gehad. Ik ben van mening dat dit voor alle producten en diensten van toepassing is, door de verkooptechnieken. Zelf werk ik in de IT dienstverlening. Al mijn tegenwerpingen werden van tafel geveegd door Graham. Super bedankt.”

Wat is een verkooptraining?

Tijdens een verkooptraining staat het bijbrengen van competenties en vaardigheden centraal. Sommige verkooptrainingen worden gegeven op basis van verkooptechniek. Er zijn veel verschillende vormen van verkooptechnieken.

Wat is verkooptechniek?

Verkooptechniek is in een bepaalde fase van het verkoopgesprek een methode toepassen, die bewezen effectief is, om in die bepaalde fase van dat gesprek de doelstelling te behalen.

Waarom zijn er verschillende verkooptechnieken?

Verkooptechnieken zijn bedacht door verschillende mensen uit verschillende branches, die verschillende producten of dienst aan de man hebben gebracht. Vrijwel alle verkooptechnieken zijn effectief mits ze op de juiste manier worden toegepast bij de juiste doelgroep. Niet ieder product of dienst heeft dezelfde doelgroep.

Welke verkooptechniek is het beste?

De verkooptechniek welke het beste is, is niet te beschrijven. De verkooptechniek welke je controle geeft over het gesprek, je een goede gesprekspartner maakt en welke je doelstelling laat behalen is een goede verkooptechniek. Dit kan bestaan uit een combinatie van meerdere verkooptechnieken. Onze verkooptraining bevat heel bewust 8 verkooptechnieken die de gehele flow van het verkoopgesprek bepalen en in iedere fase van het gesprek toe te passen zijn.

Wat doet de verkooptechniek Order?

Met deze verkooptechniek leer je d.m.v. structuur en gericht op de praktijk, om op een efficiënte manier te inventariseren hoe je wel of niet een order gaat sluiten.

Wat doet de verkooptechniek Blackbook?

Met deze verkooptechniek leer je d.m.v controle en gericht op de praktijk, een geweldige relatie op te bouwen met je klant of prospect. Hierdoor geef je meer vertrouwen en geef je effectiever aandacht aan je relatie. Je leert gemakkelijker openingsvragen te creëren en hierdoor direct alle opportunities ontvangen.

Wat doet de verkooptechniek SPIN?

Met deze verkooptechniek leer je d.m.v. structuur en controle over het gesprek, je klant of prospect inzicht en duidelijkheid te geven dat het winstgevender is om je producten of diensten te gebruiken. Hierdoor maak je het voor jezelf, en, met je klant of prospect gemakkelijker kwalitatieve afspraken te maken.

Wat doet de verkooptechniek GROW?

Met deze verkooptechniek creëer je sfeer in het gesprek, om je klant of prospect te motiveren om over te gaan tot één of meerdere aankopen.

Wat doet de verkooptechniek Science?

Mensen kopen van mensen. Met deze verkooptechniek leer je veel wetenschappelijke zaken waarom je klant of prospect bij jouw koopt, zoals je klant of prospect echt op zijn of haar persoonlijk gedragsprofiel beter te leren kennen. Je leert om technisch en berekend open en gesloten vragen te stellen, uit onderzoek de beste openingsvragen.

Wat doet de verkooptechniek SALES CYCLE?

Met deze verkooptechniek leer je te ontdekken in welk stadium jouw prospect of klant is om tot aankopen over te gaan.

Wat doet de verkooptechniek By The Way?

Met deze verkooptechniek leer je om aan het eind van elk verkoopgesprek d.m.v. controle en structuur, op een verrassende spontane manier geparkeerde, moeilijke, belangrijke, doortastende, informatieve en beslissende informatie krijgen. Hierdoor creëer je altijd een kans om jouw klant of prospect te bewegen tot een aankoop.

Wat doet de verkooptechniek Closing skills?

Met deze verkooptechniek leer je vaardigheden om de deal, opdracht, offerte of order te sluiten (closen) met een unieke combinatie van alle geleerde verkooptechnieken en op een adviserende, wetenschappelijke, gecontroleerde, gestructureerde, leuke, winstgevende en perfecte manier.

Wat is de beste verkooptraining?

Er is geen eenduidig antwoord te geven op wat is de beste verkooptraining. Voor een open inschrijving adviseren wij altijd te kiezen voor een verkooptraining welke in kleine groepen wordt gegeven. Maximaal 6 cursisten maakt dat iedere cursist al zijn of haar vragen en beantwoord krijgt en dat alle tegenwerpingen en/of obstakels in zijn of haar verkoopgesprek worden weggehaald. Bij een kleine groep van maximaal 6 cursisten is het mogelijk om de verkooptraining te personaliseren. Onze verkooptraining heeft nog nooit een slechte beoordeling ontvangen. Wij krijgen gemiddeld van de verschillende platform respectievelijk een 9,0 en een 9,4 voor al onze verkooptrainingen.

Wat is het verschil tussen een open inschrijving en een incompany verkooptraining?

Bij een open inschrijving verkooptraining kom je in een groep met verschillende cursisten van verschillende bedrijven. De voordelen van een open inschrijving is dat je meerdere producten en diensten met diens tegenwerpingen en ervaringen verneemt. Hierdoor zijn wij van mening dat het enorm goed is om aan een open inschrijving deel te nemen. Onze ervaring is dat er veel wordt opgestoken van de problemen waar de cursisten tegenaan lopen in hun eigen verkoopgesprekken. Klassikaal halen we alle tegenwerpingen weg waardoor je in de toekomst een goed arsenaal aan verkoopargumenten hebt.

Bij een incompany verkooptraining komt er een verkooptrainer naar je bedrijf toe. Het voordeel hiervan is dat je in je comfortzone zit, de verkooptraining helemaal naar jouw product of dienstverlening wordt gegeven en je met je collega’s tegelijk wijzer wordt. Een incompany verkooptraining is vaak ook een stuk voordeliger wanneer je met een aantal collega’s een verkooptraining wilt volgen. Een incompany verkooptraining is bij ons al voordelig vanaf 2 cursisten.

Wat is een Dedicated verkooptraining?

Een dedicated verkooptraining is een verkooptraining waarbij je met meerdere cursisten van het hetzelfde bedrijf op een trainingslocatie komt.

Hoe kies ik de juiste verkooptraining uit?

Om een goede verkooptraining uit te zoeken is het belangrijk om na te gaan hoe deze worden beoordeelt door de cursisten. Zoek wat verder op het internet door bijvoorbeeld de naam van de trainer in te vullen met daarbij het woord ervaring. Dus ga naar Google en toets in Graham Hulsebos ervaringen. Als je op de link hiervoor klikt hebben wij dit al voor je gedaan. Je ziet in de zoekresultaten direct hoeveel ervaringen er zijn op welke platformen.

Indien je de naam van de verkooptrainer niet weet omdat je alleen een bedrijfsnaam hebt, is het lastiger te achterhalen wie de verkooptraining geeft. De verkooptrainer is essentieel bij het geven van een goede verkooptraining. De verkooptrainer is belangrijk vanwege zijn energie, kennis en eigen vaardigheden.

Hoe vaak kun je een verkooptraining volgen?

Een dergelijke training kun je niet vaak genoeg volgen. In het verkopersvak is er veel begeleiding van een teamleider of een sales manager. Heb je deze niet, dan kan ik het geen kwaad om 1 keer per jaar je kennis op te frissen. Onze ervaring is dat een jaarlijkse verkooptraining volgen waarbij verkooptechniek leidend is, het een goed klankbord is.

Wat zijn de beste verkooptips?

Zorg er altijd voor dat je controle houd over je gesprek. Stuur het gesprek door op het juiste moment gesloten en open vragen te stellen. Luister goed, vat samen en parkeer. Zorg dat je verkoopgesprek door middel van structuur tot een positief einde komt.

Wat is de beste openingsvraag in een verkoopgesprek?

Afhankelijk van het product of dienst wat je aanbiedt kun je deze vaststellen. De verkooptechniek SCIENCE is hiervoor geschikt. Een goede verkooptraining besteed aandacht aan wat de beste openingsvraag is.

Hoe krijg je structuur in je verkoopgesprek?

Structuur in je verkoopgesprek krijg je door de verschillende fases te herkennen. Zonder het herkennen van de fases van je verkoopgesprek is het lastig, misschien wel onmogelijk, om te sturen naar je volgende fase. Schrijf de fases uit en bedenk je welke vragen je in welke fase moet stellen. Zo kun je naar de volgende stap gaan in de verkoopgesprek en dat is controle over je gesprek.

Hoe krijg je controle over je verkoopgesprek?

Je kunt controle over de gesprekken krijgen door een vraag die niet in een bepaalde fase van je verkoopgesprek hoort te parkeren. Je komt hier uiteraard later op terug. Doe je dit niet dan heb je niet goed geluisterd en ben je een minder goede gesprekspartner. Doe je dit wel, dan profileer je jezelf als de perfecte gesprekspartner.

Wat zijn verkoopargumenten?

Verkoopargumenten worden beschreven als een specifiek argument om een product of dienst af te nemen. Hierbij kun je denken aan de voordelen die een specifieke dienst of product voor de afnemer heeft. Dit kunnen dus ook voordelen zijn die aansluiten op een probleem. Dit kan dus ook een probleem zijn waarvan de afnemer zich nog niet bewust was.

Wat is een goed verkoopargument of wat is het beste verkoopargument?

Dit is het verkoopargument waardoor jouw afnemer direct je aangeboden product of dienst afneemt. Naar onze mening is het een optelsom van goede verkoopargumenten die aansluiten bij de problemen waar jouw afnemer tegenaan loopt. Oftewel de oplossing.

Wat zijn koopsignalen?

Een koopsignaal is een signaal wat je prospect of afnemer afgeeft tijdens een contactmoment.

Hoe herken je koopsignalen?

Een koopsignaal herken je door te luisteren naar de klant. Als deze een vraag stelt bijvoorbeeld, dit is interesse. Koopsignalen zijn er in zowel verbale als non verbale communicatie. In onze verkooptrainingen gaan wij hier heel diep op in.

Hoe ga je goed om met een koopsignaal?

Je gaat goed om met een koopsignaal wanneer je deze op het juiste moment beantwoord in je gesprek. Vergeet hierbij niet dat jouw structuur in jouw verkoopgesprek leidend is. Parkeer een vraag en kom hier op terug.

Hoe parkeer je een vraag?

Een vraag parkeer je door te erkennen dat de vraag is gesteld. Herhaal desnoods de vraag en geef aan dat je hier later even op terug komt. Houd controle.

Hoe creëer je verkoopkansen of koopsignalen?

Een verkoopkans of koopsignaal kun je creëren door een probleem aan te kaarten en een vraag te stellen en dan op het juiste moment een stilte te laten vallen. Vaak zijn stiltes laten vallen op de juiste momenten een perfecte tool om zo tot jouw doelstelling te komen. Laat je prospect of klant nadenken of het probleem wat je zojuist hebt aangekaart.

Wanneer verkoop je niet?

Gebruik je verkooptechniek order. In onze verkooptraining behandelen wij dit.

Hoe herken je snel klanten die uiteindelijk niet bij je gaan kopen?

Gebruik je verkooptechniek order. In onze verkooptraining behandelen wij dit en naar onze mening essentieel om je energie in de juist prospects te stoppen. Meer resultaat behalen door sneller afscheid te nemen van een kans welke geen kans is.

Wat is een verkoopmedewerker?

Een verkoopmedewerker is een medewerker die verantwoordelijke is voor de verkoop van een product of dienst. Verkoopmedewerkers zijn er in alle branches en bij bijna alle bedrijven.

Wat doet een verkoopmedewerker?

Een verkoopmedewerker ontplooit werkzaamheden om een product of dienst te verkopen. Hierbij kun je denken aan het telefonisch benaderen van prospects en het op locatie bij een potentiële afnemer een verkoopgesprek houden. Alle werkzaamheden die bij een bijdrage leveren aan het verkopen van een product of dienst kunnen in het takenpakket van een verkoopmedewerker horen.

Verkooptraining buitendienst

Bij een verkooptraining buitendienst is het van belang dat de taken van een verkoopmedewerker buitendienst centraal staan. Een goede verkooptraining buitendienst is, door middel van kleine groepen cursisten, in staat persoonlijke aandacht aan iedereen te geven. Essentieel is dat de verkoopmedewerker buitendienst na de verkooptraining met alle kennis in huis en met enthousiasme zijn werkzaamheden meer gaat verkopen.

 

Wij bieden een verkooptraining buitendienst als open inschrijving, incompany verkooptraining buitendienst en als dedicated verkooptraining buitendienst aan. Al vanaf 2 cursisten is het voordelig om een incompany verkooptraining buitendienst te boeken.

Verkooptraining binnendienst

Bij een verkooptraining binnendienst is het van belang dat de taken van een verkoopmedewerker binnendienst centraal staan. Een goede verkooptraining binnendienst is, door middel van kleine groepen cursisten, in staat persoonlijke aandacht aan iedereen te geven. Essentieel is dat de verkoopmedewerker binnendienst na de verkooptraining met alle kennis in huis en met enthousiasme zijn werkzaamheden meer gaat verkopen, afspraken maken of verkoopkansen gaat creëren.

 

Wij bieden een verkooptraining buitendienst als open inschrijving, incompany verkooptraining buitendienst en als dedicated verkooptraining buitendienst aan. Al vanaf 2 cursisten is het voordelig om een incompany verkooptraining binnendienst te boeken.

Verkooptraining voor winkelpersoneel

Een verkooptraining voor winkelpersoneel is gebaseerd op adviserend verkopen. Een verkooptraining voor winkelpersoneel dient erop toegespitst te zijn om makkelijk contact te maken, vertrouwen te krijgen en klanten aan zich te binden. De klant staat altijd centraal en zal door de juiste benadering een fijne winkelervaring hebben.

Wij bieden een verkooptraining voor winkelpersoneel als open inschrijving, incompany verkooptraining voor winkelpersoneel en als dedicated verkooptraining aan. Al vanaf 2 cursisten is het voordelig om een incompany verkooptraining voor winkelpersoneel te boeken.

Verkooptraining voor showroomverkopers

Een verkooptraining voor showroomverkopers is gebaseerd op adviserend verkopen. Een verkooptraining voor showroomverkopers dient erop toegespitst te zijn om makkelijk contact te maken, vertrouwen te krijgen en klanten aan zich te binden. De klant staat altijd centraal en zal door de juiste benadering een fijne winkelervaring hebben.

Wij bieden een verkooptraining voor winkelpersoneel als open inschrijving, incompany verkooptraining voor winkelpersoneel en als dedicated verkooptraining aan. Al vanaf 2 cursisten is het voordelig om een incompany verkooptraining voor winkelpersoneel te boeken.

Verkooptraining voor Accountmanager

Bij de accountmanager verkooptraining staat het behouden en uitbouwen van een goede klantrelatie centraal. Dit speelt een sleutelrol bij succesvol zijn als accountmanager.

Wil je meer uit je contactmoment halen en de effectiviteit vergroten? Wij bieden een open inschrijving verkooptraining accountmanagement aan en incompany verkooptraining voor Accountmanagers evenals een dedicated verkooptraining.

Verkooptraining in het Engels

Bij een Engelstalige verkooptraining is het van belang dat de verkooptrainer de Engelse taal als een moedertaal beheerst. Daarnaast is het van belang dat de verkooptraining in kleine groepen wordt gegeven.

Wij geven ook verkooptrainingen in het Engels. Regelmatig werken wij internationaal. Onze laatste klus is een incompany verkooptraining in Boedapest geweest. We are able to give sales trainings in native English speaking.

Telefonische verkooptraining

Bij een verkooptraining voor telefonische verkoop is het van belang om met verkooptechniek te werken. Misschien wel de moeilijkste tak in de wereld van verkoop. Je loopt tegen gatekeepers aan, prospects die veel worden gebeld. Hoe kom je daar tussen? Hoe kom je voorbij gatekeepers? Een goede verkooptraining tackelt dit allemaal en zorgt ervoor dat je meer gaat verkopen.

Wij bieden een verkooptraining buitendienst als open inschrijving, incompany verkooptraining buitendienst en als dedicated verkooptraining buitendienst aan. Al vanaf 2 cursisten is het voordelig om een incompany verkooptraining binnendienst te boeken.

Sales manager training of sales management training

Waar moet je op letten bij een sales management training? Een sales manager groei je in, daar werk je naartoe in je carrière. Een sales manager heeft al de nodige kennis op zak en bakken ervaring. Een training voor sales managers of het sales management moet erop zijn gericht zijn om een team te motiveren, trainen, controleren en een team samen te stellen.

Wij geven deze training op 1 dag in de maand. Wil je hier meer over weten? Stuur dan een e-mail naar info@grahamhulsebos.nl.

Teamleider telefonische verkoop

Waar moet je op letten bij een training voor teamleiders telefonische verkoop? Een teamleider telefonische verkoop groei je in, daar werk je naartoe in je carrière. Een teamleider heeft het doorgaan als telefonisch verkoper enorm goed gedaan en heeft al de nodige kennis op zak. Een training voor teamleiders moet erop zijn gericht zijn om een team te motiveren, bij te sturen, controleren, de onderlinge competitie op gang te brengen en de juiste tips te geven en op iedere vraag antwoord kunnen geven.

Wij geven deze training op 1 dag in de maand. Wil je hier meer over weten? Stuur dan een e-mail naar info@grahamhulsebos.nl.

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »